2007-12-19

Restlessness

rastlösheten är enorm och galen
jag knäcker naglar och knogar, jag
traskar upp och ner, är upp och ner, hoppar
hoppas på lugn lugn lugn & ro, eller
ett slut på
väntan/ängslan/ältande
och jag ältar
tre-fyra tankar i mitt huvud om
och om igen
(time and time and time again)
knäcker bräcker..
bräckligheten är för stor, för riskfylld, för
rastlös
rastlösheten
trasselheten/knasheten/trasigheten/nej
sammanhållning, kroppshållning, kropp
utlopp för
lugn & ro i överflöd, överskottsenergi
energin/tröttheten/slutheten i ett
är ett
ett jag ett nu ett rastlöst jävla trassel
etc., så,
väntar/ängslar och gror
nytt
nytt lugn, ny rastlöshet
nytt varv
nytt varv/igen/nytt varv/igen/igen/och
knäcker
knogar och klor, ben och kropp
hakar upp mig och
ängslar det enorma i bräckligheten
igen

No comments: